dijous, 30 de maig del 2013






El passat 21 de maig vam tenir el plaer d'escoltar 
The Beatles Project que l'escola Notre-Dame ens va oferir.


Tot va començar a l’aula de Transferència interlingüística quan la Rosa Vilanova, la professora d’aquesta optativa, ens va proposar fer una ruta per Vic  amb alumnes francesos i, a canvi, ells ens oferirien un concert en directe del seu projecte anomenat:
                                                                                                                           “The Beatles Project”.  

Així és com el dimarts 21 de maig van venir a Gurb els beatles, punt final de la gira que els va portar per Burgos, Madrid, Villanueva, Barcelona i Gurb durant 12 dies.
L'activitat va començar a dos quarts de deu a la Sala d’actes de l'ajuntament. Vam arribar els primers. Repassàvem les activitats que ens tocaria fer amb els nostres convidats. Al cap de deu minuts - que van ser els necessaris perquè, primer els professors i al darrere els alumnes- vam començar a fer les activitats que teníem preparades. Les activitats, les vam fer en grups de nou i deu persones, per tal de poder explicar les coses el màxim de bé possible. Les activitats consistien en: buscar paraules del text proposat sobre els orígens de Vic que s’escrivissin igual o diferent; després, a Vic, a la Plaça Major, com que cada dimarts hi ha mercat, vam aprofitar per a poder transferir en nom de diferents productes d’una llengua a una altra. A continuació en vam fer una de més destacada, que era ensenyar els diferents monuments de la nostra ciutat i a cada monument  havíem de fer-nos una fotografia de grup. Finalment, vam tornar caminant al punt de trobada. Els beatles van anar a dinar, i nosaltres també. A les tres de la tarda, vam anar caminant cap al Teatre de l’Ajuntament, per gaudir del projecte “The Beatles Project” que ens oferien.


Va ser una experiència molt enriquidora per totes dues bandes. Els beatles van entendre una mica més la situació lingüística de Calalunya i els alumnes del SES GURB van poder comprovar la importància de poder desenvolupar certes capacitats i competències per poder entendre's amb uns parlants d'una altra llengua romànica.
Fins ara s'havia treballat a nivell de la comprensió lectora. Aquest dia es va poder fer, també, treballant la llengua oral. Transferint coneixements gramaticals, vocabulari,... així és com els alumnes aprenen a desenvolupar-se en situacions comunicatives complexes.